Tempat Menarik di Port Dickson

Tempat Menarik di Port Dickson
https://1.bp.blogspot.com/-kW52mFnA6-U/VCDKQAG_wAI/AAAAAAAAAl8/Fy_9Zd-xzvg/s72-c/tempat%2Bmenarik%2Bport%2Bdickson.jpg
Tempat menarik di Port Dickson untuk di lawati menjadi destinasi untuk bercuti di akhir minggu sehingga ramai para pelancong ketika hari libur.Berikut tempat pelancongan menarik di Port Dickson yang boleh kita kunjungi ketika bercuti :

tempat menarik port dickson

A. Air terjun Lata Kijang Negeri Sembilan air terjun dengan aliran terjun tertinggi di Malaysia. Air terjun ini terletak di kawasan Hutan Simpan Kenaboi di Jelebu.

Pantai Lagun Biru Negeri Sembilan
B. Pantai Lagun Biru Negeri Sembilan, pantai ini terletak di kaki bukit di Tanjung Tuan. Pemandangan pinggiran tanjung yang berhutan tebal serta laut yang membiru di sini amat mempesona.

star fresh

 C. Star-Fresh Agro Park Negeri Sembilan merupakan pembelajaran tentang alam sekitar. Kemudahan ini dibuka sejak 1985, dan kini menjadi tumpuan untuk pelbagai aktiviti alam. Mempunyai kawasan seluas 12.1 hektar dan terletak di tepi jalan menuju Kuala Pilah, dari bandar Seremban

E. Rembau Crystal Negeri Sembilan Yayasan Negeri Sembilan telah menciptakan sebuah tempat unik di Daerah Rembau sebagai kompleks perkampungan kristal terbesar di Malaysia. Kemudahan ini dibuka pada 1 Disember, 2007.

F. Muzium Tentera Darat Negeri Sembilan akan membawa anda menyingkap kembali pelbagai khazanah, koleksi dan artifak yang pernah menjadi saksi sebuah perjuangan demi mempertahankan kedaulatan negara Malaysia.

G. Muzium Daerah Tampin Negeri Sembilan Bangunan satu tingkat yang dibina sekitar tahun 1920 pada mulanya merupakan rumah seorang pegawai besar kerajaan. Ini merupakan muzium daerah pertama yang dibina di Negeri Sembilan.

H. Kompleks Kraf Tangan Negeri Sembilan Kompleks kerajinan tangan ini dibina bagi usaha pemeliharaan kekayaan budaya dan warisan masyarakat Negeri Sembilan. Hasil kerajinan tangan yang halus ini turut dipamerkan dan dijual di kompleks ini.

I. Kampung Stay Padang Lebar dulunya Kampung (Kg) Stay Padang Lebar dikenal dengan nama Homestay Warisan. Terletak di Padang Lebar, Kuala Pilah. Kebudayaan Melayu dapat dilihat dalam segenap aspek di kampung ini, dengan ciri keunikan budaya Negeri Sembilan tersendiri.

J. Istana DiRaja Seri Menanti Negeri Sembilan, Istana DiRaja Seri Menanti terletak di bandar bandar Sri Menanti, Negeri Sembilan. Istana yang dibuat dari kayu belian ini dibina tanpa menggunakan sebatang paku-pun, dan masih berdiri kukuh hingga hari ini.

K. Homestay Kampung Pelegong Negeri Sembilan anda mempunyai peluang datang ke kampung Melayu tradisional meneruskan program Homestay Kampung Pelegong di Negeri Sembilan. Alami juga keramahan dan kemesraan tuan rumah dan jadilah salah seorang ahli keluarga mereka sambil mengambil bahagian di dalam aktiviti harian mereka.


Itulah tempat menarik di Port Dickson, simak hotel murah di Port Dickson agar menjimatkan budget menginap.Selamat melancong.

please :