Tempat Menarik di Langkawi Island

Tempat Menarik di Langkawi Island
https://3.bp.blogspot.com/-KK9e5P7ooEQ/VSif3CytOyI/AAAAAAAAAwk/kFmVgoptWvc/s72-c/tempat%2Bmenarik%2Blangkawi%2Bcable%2Bcar.jpg
Tempat Menarik di Langkawi Island - Pulau Langkawi adalah salah satu destinasi tempat menarik di Malaysia pada masa musim liburan.Pariwisata di Langkawi sangat lengkap mulai dari budaya Malaysia, pantai yang indah, infrastruktur kelas dunia, belanja murah bebas cukai, pulau indah, pemandangan tenang, bakau yang kaya akan flora dan fauna dan legenda yang menarik sehingga tak heran telah menjadi popular di antara tempat pelancongan menarik di Malaysia dan sebagai tujuan kegemaran bagi pengunjung tempatan dan internasional.Pulau ini tempat yang paling tepat untuk pergi bersiar-siar dan berehat dengan selesa dengan keluarga dan teman-teman.Pulau-pulau yang hangat dan cerah sepanjang tahun. Suhu tidak sering berubah sepanjang tahun.Sangat hangat dan lembap dengan suhu berkisar antara 25 c sampai 35 c. Hujan cenderung berlaku antara April-Mei dan Oktober-November.

Luas tempat menarik di Langkawi Island iaitu 500sqkm, terdapat sekumpulan pulau kecil yang akan menarik minat anda seperti Pulau Dayang Bunting, Pulau Singa Besar, Pulau Payar Marine Park dan Pulau Beras Basah.Berikut beberapa tempat menarik di Langkawi yang boleh kita kunjungi :

Menaiki cable car ke Gunung Mat

image of tempat menarik di langkawi cable car
Kereta Kabel Langkawi mengambil pelawat pada pusing 15 minit perjalanan ke puncak gunung Mat Cincang, yang menawarkan pemandangan hutan hujan yang subur, pulau miniscule dan perairan biru-biru kristal. Setelah mencapai puncak 708 meter tinggi, pengunjung boleh menikmati angin sejuk, merebut gigitan cepat, melayari tee-shirt dan cenderamata, dan sudah tentu mengambil banyak gambar di dek pemerhatian.

Langkawi Sky Bride

Terletak di 'akhir' daripada menaiki kereta kabel Langkawi, sebuah jambatan pejalan kaki melengkung 410 kaki panjang di atas Gunung Mat Cincang. 2,300ft terletak di atas paras laut, Jambatan Sky menawarkan yang menyeronokkan (kadang-kadang menakutkan) memandangkan hutan hujan sekitar dan pulau-pulau kecil sekitar Langkawi.

Telaga Tujuh Waterfalls

image of tempat menarik langkawi telaga tujuh waterfalls
Ditagih sebagai Langkawi Island tarik alam yang paling indah dengan penduduk tempatan mendakwa itu menjadi rumah peri. Terletak di tanjung barat Langkawi, namanya bererti Tujuh Wells Air Terjun, merujuk pada siri tujuh kolam renang semulajadi yang berhubung diberi makan oleh tujuh air terjun yang berasingan di Gunung Mat Cincang. Pengunjung boleh menikmati berenang di air sejuk atau berani naik ke puncak air terjun yang curam.

Langkawi Island hopping 

Pulau Langkawi Hopping Tour berhenti di Langkawi pulau-pulau kecil yang paling terkenal, seperti yang menghijau Pulau Singa Besar di mana para tetamu boleh menonton helang yang melambung tinggi overhead, Pulau Dayang Bunting di mana para tetamu boleh berenang di tasik air tawar di pulau ini dan akhirnya, Pulau Basah - atau basah Pulau beras di mana anda boleh berehat dan berjemur di bawah matahari dan laut.

Dataran Lang

Dataran Lang

Salah satu tempat menarik di Langkawi Island buatan manusia tarikan yang paling terkenal, Dataran Lang, juga dikenali sebagai Eagle Square, merupakan seni arca 12 meter-tinggi rajawali bersedia untuk mengambil penerbangan dipaparkan di atas platform tinggi. Terletak di sudut tenggara Pulau Langkawi, Dataran Lang menawarkan pemandangan Kuah Bay, serta mata air perumahan kecil yang cantik, teres dan jambatan - tempat yang ideal untuk menangkap gambar percutian poskad yang sempurna.

image of Aktiviti menarik di Langkawi

Aktiviti menarik yang harus di cuba :

Muzium 3D Langkawi
Berbasikal di sekitar Padang Matsirat
Berhibur di 6D Cinemotion
Ber-Revo di Oriental Village
Shop til drop di Duty Free Langkawi
Snorkeling di Pulau Payar
Night Market Pantai Cenang
Mencuba aktiviti lasak di Skytrex Langkawi 

bbq sunset dinner di salt water jacuzzi

Culinary di Langkawi :

Seafood galore di restoran-restoran seafood
Menikmati lauk pauk kampung di Laman Padi
Romantic lunch di The Cliff Pantai Cenang
BBQ sunset dinner dan mandi di Salt Water Jacuzzi Net
Minum petang di Laksa Power Tepi Airport

Itulah beberapa tempat menarik di Langkawi dan aktivitinya, semoga boleh menjadi inspirasi ketika melancong ke Langkawi.Selamat bercuti.

please :