Tempat Menarik Bercuti Bersama Keluarga di Malaysia

Tempat Menarik Bercuti Bersama Keluarga di Malaysia
https://1.bp.blogspot.com/-lXvzdDunsUM/VJJK9AQ4pWI/AAAAAAAAAtU/CwAMI8mQRMQ/s72-c/tempat%2Bmenarik%2Bbercuti%2Bbersama%2Bkeluarga.jpg
Berikut tempat menarik bercuti bersama keluarga di Malaysia yang boleh kita kunjungi ketika musim cuti sekolah :

tempat menarik bercuti bersama keluarga di Malaysia

Sunway Lagoon Theme Park

Sunway Lagoon adalah tempat menarik bercuti bersama keluarga di Malaysia paling kegemaran, arena bermain keluarga terbesar yang ada di Kuala Lumpur, kawasan bermain di Sunway Lagoon menyediakan 5 Theme Park dan mempunyai 80 jenis permainan yang boleh dinikmati oleh pelancong. Sunway Lagoon hanya berjarak 15 minit dari Ibu Kota Kuala Lumpur.Di Sunway Lagoon kita boleh cuba Water Park iaitu taman bermain air yang menawarkan permainan meluncur ombak atau body board dengan ombak buatan yang cukup besar, meluncur air yang panjang cukup membuat memacu adrealin atau hanya berenang , bermain volley atau bola sepak pantai.

tempat menarik Sunway Lagoon

Amusement Park menyajikan jenis permainan lain seperti roller coaster yang bergerak cepat, jungkir balik hingga 360 darjah. Ada juga suasana kehidupan seperti Cowboy Amerika dan indahnya pemandangan dari jambatan gantung dengan panjang 428 meter hanya untuk pejalan kaki.Sementara itu Extreme Park tempat menarik yang menawarkan kenderaan ATV di sebuah laluan off road, Flying Fox, Bungy Jump, Paintball dan juga arena Go Cart .tapi bagi anda yang menyukai kehidupan binatang-binatang yang unik, lucu, menggemaskan dan bahkan yang berbahaya semacam ular, semuanya boleh kita nikmati di Wildlife Park untuk mengisi masa bercuti bersama keluarga. Selain peluang untuk berinteraksi dengan koleksi 150 species haiwan yang ada, taman bermain ini juga menawarkan Educational Program dan Animal show bagi para pengunjung. Sangat sesuai dikunjungi bersama anak-anak anda sebagai arena pembelajaran untuk mencintai binatang.

tempat menarik Scream park

Tidak kalah seru dan heboh adalah tempat menarik Scream Park. Mendengar namanya pun kita pasti boleh menduga bahawa arena bermain ini menyajikan suasana seram yang mampu membuat bulu tengkuk berdiri.Kita akan berjalan mengembara ke setiap tempat yang sudah didesign untuk menakut-nakutin pengunjung. Ada beberapa tayangan hidup hantu-hantu seperti hantu penanggal. Semuanya tersaji sangan bagus kerana disokong oleh teknologi audio visual dan sound system yang canggih.

tempat menarik bercuti bersama keluarga di The Lost world

The Lost World of Tambun Sunway City Ipoh

Tempat menarik bercuti bersama keluarga di Malaysia yang tidak kalah asyiknya adalah Lost World of Tambun, sebuah wahana pengembaraan yang dikemas cukup bagus.The Lost World of Tambun terletak di Ipoh, Ibu kota Perak, Malaysia. Ini adalah taman air pertama dan hanya boleh didapati di Ipoh. The Lost World of Tambun terletak jauh dari bandar yang ramai dan tersembunyi di antara tanaman hijau subur dalam Tambun.

tempat menarik bercuti Keluarga

Membuat pengembaraan di wahana ini semakin seru kerana tempat menarik untuk bercuti bersama keluarga ini terdapat kemudahan Water Park, Amusement Park, Lost World Hot Springs, Tiger Valley dan Lost World Petting Zoo.Di bahagian wahana airnya terdapat 20 air terjun kembar dengan hiasan pantai berpasir kristal putih dilengkapi taman tropika yang subur dan pembentukan batu yang megah. Untuk sampai ke kedua keluarga ini, hanya cukup datang ke Ipoh via Kuala Lumpur yang hanya memakan masa kira-kira 2 jam perjalanan sahaja. Dari Penang juga boleh diakses dengan memakan masa satu jam perjalanan darat.


please :