Tempat Percutian Menarik di Selangor

Tempat Percutian Menarik di Selangor
https://4.bp.blogspot.com/-5ovud2obHlc/VFN834j0m6I/AAAAAAAAApY/jOHfnV1CqdM/s72-c/pelancongan%2Bmalaysia%2Bbatu%2Bcaves.jpg
Tempat percutian menarik di Selangor - Negeri Selangor merupakan salah satu daripada 13 negeri yang membentuk Malaysia. Selagor terletak di tengah-tengah Semenanjung Malaysia di pantai barat dan mengelilingi Kuala Lumpur dan Putrajaya.Negeri ini juga bersempadan dengan Negeri Perak di utara, Pahang di timur, Negeri Sembilan di selatan dan Selat Melaka di sebelah barat.Selangor adalah negeri dengan bilangan penduduk terbanyak di Malaysia. Selangor juga merupakan negeri yang tinggi dan terkaya di Malaysia.

Banyak tempat percutian yang menarik untuk dikunjungi di Selangor yang menjadi ikon pelancongan, antara lain Masjid Sultan Abdul Aziz Shah yang dikenali sebagai Masjid Biru, Batu Caves, Farm in The City, Galeri Diraja Klang, Sunway Lagoon, Hutan Lipur Kanching, sepang Gold Cost juga puluhan Mall serta muzium lilin interaktif pertama di Malaysia.Selain pelancongan Alam dan belanja, pelancongan perubatan juga menjadi pundi-pundi pendulang ringgit. Selangor menawarkan pelbagai tempat berubat dengan alat-alat tercanggih serta harga yang lebih murah berbanding negara-negara jiran.

Berikut tempat percutian menarik di Selangor

tempat percutian menarik Selagor Baru Caves
Batu Caves
Tempat percutian menarik di Sleagor yaitu Batu Caves destinasi pelancongan cukup popular di Selangor, yang berjarak 13 km dari Kuala Lumpur.Di Batu Caves banyak terdapat kuil Hindu kerana memang lokasi ini dijadikan sebagai tempat ibadah suci umat Hindu. Selain itu, hal menarik lain yakni adanya patung Dewa Murugan yang menjulang tinggi mencapai 43 meter yang konon merupakan patung Dewa Hindu yang tertinggi di dunia.


percutian menarik farm in the city
Farm in The City
Farm In The City merupakan tempat percutian menarik di Selagor dengan bentuk desa alam buatan yang lokasi nya berada di Seri Kembangan antara Kuala Lumpur dan Putrajaya Negara.Panorama alam yang menyatu aneka satwa alam yang lucu dan menggemaskan akan menjadi favorit anda beserta keluarga untuk menghabiskan hari libur.Disini terdapat taman burung, taman kelinci, peternakan kura-kura, kolam ikan dan danau.


Galeri Diraja Klang
Tempat percutian menarik Galeri atau Muzium Diraja Sultan Abdul Aziz dibina atas cadangan Yang Dipertuan Agong XI yang bernama Sultan Abdul Aziz Shah Alhaj.Bangunan bangunan galeri ditubuhkan pertama kali di Syahbandaraya (Kampung Jawa) Klang pada tahun 1988. Sang sultan sudah memerintah Selangor selama 39 tahun.Galeri yang juga menjadi kediaman sultan ini menyimpan pelbagai artifak, kenangan dan barang-barang koleksi peribadi lain.


percutian di Selagor Red carpet
Red Carpet @ i-City
Tempat percutian menarik di Selagor ini sangat menjadi kesukaan para pelancong.Red Carpet @ i-City bakal menampilkan 100 patung lilin ikon terkenal dalam pelbagai bidang termasuk sukan dan pemegang rekod dunia.Berkeluasan 30,000 kaki persegi, Red Carpet @ i-City mempunyai reka bentuk seolah-olah pentas Oscar.Menurut Pengarah i-Berhad, Monica Ong, pengunjung bakal merasai pengalaman berinteraksi dengan patung lilin berkenaan.sumber astroawani.com

please :