Tempat Percutian Menarik di Malaysia Favorite Pelancong

Tempat Percutian Menarik di Malaysia Favorite Pelancong
https://2.bp.blogspot.com/-bwLz3rKfOrc/VFN1D7wvTiI/AAAAAAAAAoo/cHpjiFhJA7k/s72-c/pelancongan%2Bmalaysia.jpg
Malaysia menjadi salah satu negara tujuan bercuti para pelancong tidak hanya dalam negeri tetapi juga dari luar negeri.Hal ini kerana begitu banyak tempat pelancongan di Malaysia yang sangat menarik.Berikut senarai tempat percutian menarik di Malaysia kegemaran pelancong yang sedang bercuti ke Malaysia. 

tempat menarik pelancongan Malaysia Sunway Lagoon

1.SUNWAY LAGOON 
Tempat percutian menarik di Malaysia ini kegemaran para keluarga kerana didalamnya terdapat enam kawasan bermain mulai dari Water Park, Amusement Park, Extreme Park, Wildlife Park dan Scream Park. 

tempat pelancongan Gurney drive

2.GURNEY DRIVE
Gurney Drive merupakan tempat percutian menarik di Malaysia yang terletak di pinggir laut di Goergetown, Penang.Di sini kita dapat menikmati pelbagai makanan di sepanjang pingir laut. Pusat jajanan tersebut disebut Pusat Penjaja Anjung Gurney. Makanan yang disajikan di sana sangat berbeza-beza, antara lain Jiu Hoo Eng, Char Koay Teow, Hokkien Mee, Lok Kok dan Mee Goreng. 


pelancongan Malaysia Petronas

3. PETRONAS TWIN TOWERS
Twin Tower Petronas terdiri atas 88 tingkat, setiap pelancong dibenarkan menaiki sampai ke jenbatan penghubung kedua menara yang berada di tingkat 42.Dibawah menara terdapat pusat membeli-belah bernama LKCC suriaa Shopping Complex yang menyediakan pelbagai barangan berjenama terkenal. Merupakan salah satu tempat percutian terkenal di Malaysia



4.PULAU PANGKOR
Pulau ini terletak di Perak.Jika dari Kuala Lumpur perlu masa 3 jam untuk sampai ke tempat percutian ini.Kita boleh menikmati keindahan panorama pantai seperti pasir bogak dan Teluk Nipah .Tempat pelancongan menarik lain adalah kota Belanda, Batu Bersurat, Tiger Rock, Kuil kali Amman dan kuil Fu Ling Kong. 

pelancongan Malaysia Batu Caves

5.BATU CAVES 
Tempat percutian Malaysia ini berada di atas bukit Selangor berjarak 15 km dari Kuala Lumpur.BAtu Caves terdiri dari tiga buah gua besar yang dihiasi oleh ukiran epic Hindu india. Salah satu pengalaman menarik di Batu Caves ialah pendakian 272 anak tanggan menuju ke ruang utama gua. Bukit Batu Kapur ini juga menjadi tempat popular Untuk kegiatan panjat tebing 


pelancongan Malaysia Genting Highlands

6.GENTING HIGHLANDS 
Tempat percutian ini juga menjadi pilihan para pelancong yang bercuti bersama keluarga.Banyak permainan yang menarik di tempat ini mulai dari First World Plaza, First World Indoor Theme Park, SnowWorld, Sky Venture, Genting Bowl, Vision City, serta Funtasy Video Games, Twentieth Century Fox Theme Park, Genting Skyway, Kuil Gua Chin Swee dan sebagainya.

please :